TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bruten nollkontakt efter mer än 40 dagar.

2 posters

Gå ner

Bruten nollkontakt efter mer än 40 dagar. Empty Bruten nollkontakt efter mer än 40 dagar.

Inlägg  Knorpan mån aug 23, 2010 9:34 pm

Min nollkontakt är bruten. Jag orkar inte skriva om varför, men den är bruten iallafall.

Vad jag vill säga är att han fortsätter på sätt och vis de klassiska härskarteknikerna över telefonlinjen. Någon surprised??
Mer anspelning på att han är offret då givetvis. Men han kör med svartvitt tänk, nervärderingar, sublima hot, självmordshot, så synd om honom, osv osv. Oerhört labil i sitt snack.
Men det som är så bra med mig är att jag är så oerhört påläst nuförtiden om dessa tekniker.
Det gör att jag i tanken direkt kategoriserar hans meningar i olika typer av härskartekniker. Jag tar inte åt mig, utan hans stil irriterar mig mer för att det är svårt att kommunicera med honom. Jag hänvisar till min advokat väldigt ofta under våra samtal, vilket givetvis irriterar honom. Jag blir tom utråkad de gånger vi pratar och försöker kväva mina gäspningar. Jag kanske inte ska göra det? En gång hörde han att jag gäspade. Jag kan garva lite åt det i efterhand, men jag vart så uttråkad av att höra hans monologer och orerande.
Jag säger ifrån på ett helt annat sätt nu än vad jag gjorde face2face. Jag vågar säga ifrån, tex säger var det där ett hot eller, och bemöts givetvis av att det bara var ett skämt då.
Han hotar indirekt med att ta livet av sig, väldigt återkommande i våra samtal, så tillslut blev jag så j-a less på hans snack att jag röt till argt och bestämt och sa; Säger du så en gång till så ringer jag 112 och de kommer och hämtar dig. Nu är jag allvarlig och jag vill att du ska lyssna noga nu, för jag säger det för första och sista gången!
Han muttrade och sa förlåt.

Nu måste jag bara hålla mitt löfte och ringa 112, om han säger så igen. MEN, vad gör jag om vårat barn är där???


Enda anledningen till bruten nollkontakt är för att vi har ett barn tillsammans. Jag höll ut i över 40 dagar, men sedan kom umgängesfrågan upp mm. Jag förstod ju sedan att han inte respekterade att jag endast ville prata om umgänge eller bodelning, trots att jag bad om det, utan han ville ha svar på vissa frågor. Han tycker sig givetvis ha rätt till det. Han kräver det säger han.

Iallafall jag ska träffa någon från ett våldscentrum för utsatta kvinnor i sinom framtid för att disskutera detta, och kanske få hjälp med hur jag praktisk ska lösa detta.

Jag har ringt min advokat idag för jag vill påskynda processen, men hon var visst i tingsrätten hela veckan.
Hennes "sekreterare" brukade dock prata lite med henne på em, så jag hoppas min advokat inte bara fokuserar på sin förhandling just nu, utan har lite tid över för mig.




Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

Bruten nollkontakt efter mer än 40 dagar. Empty Nollkontakt

Inlägg  Cicki tis aug 24, 2010 10:58 am

Ja du Knorpan,
så bra de är på att tycka synd om sig själva!! Och det verkar vara många av männen som just hotar om att ta sitt eget liv. För de vet att vi fallit till föga innan.

DU är stark Knorpan som kan hålla alla sådana "hot" borta från dig själv. Jag är imponerad så långt du kommit!

Mitt x försökte också på alla sätt att lägga över skulden på mig, och jag var så svag då så jag tog ju på mig allt, jag bad om ursäkt, kröp tillbaka och försökte "göra allt bra". Men som vi alla vet så funkar inte det i längden.
Till slut så blev det för mycket och psyket fick en rejäl knäck, och enda utvägen för mig blev att ta mitt liv, så han slapp ha en sån som mig, så mina barn slapp lida, så alla slapp lida pga mig.
Men jag finns kvar pga min räddande ängel.

Är nog inte så stark som du Knorpan att kunna stå emot allt sånt, utan nollkontakt är det enda som gäller och det enda som finns för mig. Fördelen för mig är att jag inte har barn med xet. Så jag behöver aldrig mer tala med honom. De pengar han hotat sig till från mig lär jag aldrig få se, och jag blir tvungen att se det som lärpengar, för hellre det än att prata med honom någonsin.

När han hotar med att ta sitt liv så lägg på luren eller säg åt honom att om han vill göra det så är det hans val, inte ditt. Han är vuxen och får ta ansvar för sitt liv, liksom du har tagit ansvar för ditt.
Han kommer ju aldrig att göra det för det gör dom aldrig, de som hotar om det....

Du har så rätt i att kunskap ger möjlighet att analysera det som hänt och det som händer, att läsa om det ger mycket som gör att man kan se deras härskartekniker, psykopati osv. Kunskap ger styrka!

Kram
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet