TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

nollkontakt frågor

2 posters

Gå ner

nollkontakt frågor Empty nollkontakt frågor

Inlägg  Caroline fre aug 27, 2010 6:00 pm

Hej som ni vet så lämnade jag igår. Han ringde massa gånger o skickade sms både till mig o pappa.Men idag har det varit tyst hela dagen. På något konstigt sätt känns det jobbigt att det varit tyst, liksom varför ringer han inte??!! Men på samma gång vill jag ju inte prata med honom..konstigt.. Har ni varit i samma sitseller tänk lika dant?

En annan fråga: Kan någon skriva till mig och förklara NOLLKONTAKT? Jag förstår ju innebörden men vill gärna se det framför mig.
Många kramar Caroline




Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

nollkontakt frågor Empty Nollkontakt

Inlägg  Knorpan fre aug 27, 2010 7:11 pm

Hej

Jag känner igen det där med att de "tystnar" ett tag. Man kan bara spekulera i vad det beror på. Kanske samlar de kraft....eller ett sätt att osynliggöra dig. Läskigt är det iallafall.
En sak är säker iallafall, de har inte gett upp.


Nollkontakt är precis som det låter.
Att man inte på något sätt har kontakt via sitt X.
Ej per tele, mail, brev, eller via andra.
Man ska byta telenummer samt epostadress.
Sen bör man hålla sig undan så långt bort som möjligt där han inte vet var man befinner sig..
Har man tex sockontakt är det viktigt att informera de om nollkontakt, annars försöker han att lämna brev via dem.
Har man barn inblandat är det såklat lite knepigare, men man kan hämta/lämna via dagis eller så kan soc ordna fram en kontakperson.




Varför är det så viktigt då?
Jag är ju ingen expert i ämnet men svarar såhär: För att kunna läkas.
Du kan inte läka om han påverkar dig känslomässigt. Din kropp är så nedbruten och fylld med starka känslor såsom skuld, skam och sorg. Han kommer spela offer, lova dig guld å gröna skogar mm och det är lätt att gå på hans taktik.
Det är viktigt att visa de att man inte påverkas av dem. Skulle du råka stöta på X, håll huvudet högt och blicken stadig. Var kall. För som någon en gång skrev så är det en motreaktion de söker för att ta kraft och energi för att göda sig själva.Här är ngt som en annan skrev med "För de lever på andras känslor och visar man inga känslor har de inget att hämta."

Under tiden tipsar jag att man ska läsa på allt man kommer över via internet eller litteraturen, om misshandel, härskartekniker, hur vi påverkas och varför. Googla på misshandel, psykopati, kvinnovåld. Det finns en del att läsa lite överallt.
Tuva forum var en utmärkt sida med otroligt bra information samlat angående detta. Du kommer åt vissa sidor om du googlar på tuva forum och klickar på cachade sidor.

Bra att vara förberedd på:
X kommer när han någongång kommer i kontakt med dig hävda att du var en fegis.(om du hållit nollkontakt)
Mitt mantra var/är: jag måste det för att läkas. Jag behöver lugn och ro nu.
X kommer spela på hur synd det var om honom som inte fick en chans att förklara.
X kommer hävda att han är en ny person nu.
X kommer skylla sitt agerande på andra saker, typ stressad, jobbet, mm
Dvs bullshit bara...



Tror du att du kan stänga av din telefon ett tag?

Kram Knorpan


Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

nollkontakt frågor Empty tack

Inlägg  Caroline lör aug 28, 2010 1:57 am

tack för allt ditt stöd Knorpan. Jag skall försöka stänga av mobilen.
Kramar

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

nollkontakt frågor Empty Sv: nollkontakt frågor

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet