TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

VARFÖR??

5 posters

Gå ner

VARFÖR?? Empty VARFÖR??

Inlägg  Caroline lör sep 04, 2010 2:35 pm

Varför skall det vara så svårt att bara bryta?Jag vet ju innerst inne att han gjort mig ont, han är ju to.m farlig!! Jag lämnar, han bönar och ber, jag ger efter lite lite och lite till, har är snäll och underbar, jag ger efter lite till, han tar lite och lite till och jag fortsätter att ge, han blir nöjd och PANG så smäller det och jag fattar ingenting. Nu är han tillbaka i mitt liv, mina tankar och mitt agerande. Jag har inte längre egna tankar, egna känslor, jag tänker och känner som han säger till mig att göra..
USCH, trött på detta..
Kramar

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

VARFÖR?? Empty Ja, varför skall det vara så svårt?

Inlägg  shir lör sep 04, 2010 5:37 pm

Jag tror att vi känner oss försvagade när vi blivit känslomässigt beroende av någon som ibland gör oss illa. Det är så lätt att ge upp och falla tillbaka i drömmen om det som en gång var. Du har ju gift dig med honom och det var väl inte så länge sedan, ni liksom vi har haft en passionerad kärlekshistoria så det är inte så kontsigt att känslorna finns kvar så fort de får lite näring, vilket de får när ni har kontakt med varandra. Nu när du har lämnat och även polisanmält, så är det bäst för dig att ni inte har någon kontakt överhuvudtaget, som så många andra har skrivit om, så kan du införa nollkontakt och särskilt om åtal väcks.
Jag tror att du liksom jag själv befinner dig i en gisslansituation. Han har ju hotat dig till livet och försökt att skrämma dig och isolera dig. Därför kan ditt medlidande med hans situation och dina känslor av saknad av det positiva ni hade i er relation, vara ett sätt för dig att överleva nu när du har lämnat. Du lider även av ditt samvete (p.g.a. din anmälan mot honom), som han väl inte vet om. Jag kan förstå att du är rädd för eventuella konsekvenser när han får reda på det.
Jag tänker också att dina känslor kan ha funktionen att hjälpa dig att hålla honom lugn, så han inte skadar sig själv eller andra eller gör materiell skada i lägenheten.
Jag hoppas att du har hittat någon terapeut som du kan prata med, för det behöver du, för att förstå dina känslor, så att du kan lära dig att undvika att agera på dem. Du är ju så väl medveten om vad han har gjort mot dig och du kan bli stark igen, så att du kan bli tydlig mot honom och få hjälp att sätta gränser mot honom, så att han inte skadar dig igen.
Därför tycker jag att du skall vara ärlig och uppriktig när du talar med åklagaren, vi håller alla tummarna för dig att du skall klara detta.
Styrkekramar till dig.

shir

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 10-08-25

Till överst på sidan Gå ner

VARFÖR?? Empty Makt

Inlägg  Cicki lör sep 04, 2010 11:47 pm

Hej Caroline,

Just det du skriver: "Jag har inte längre egna tankar, egna känslor, jag tänker och känner som han säger till mig att göra.."
det är MAKTUTÖVANDE.

Han hjärntvättar dig psykiskt och om inte det hjälper så slår han eller hotar eller gör illa din katt.
Allt för att just du ska tänka och känna som han vill att du ska göra.

Du är just nu gisslan i hans värld. I och med att han smsar och kontaktar dig och får svar så håller han dig kvar i sin värld. Den dagen du INTE svarar, och om du känner att du måste, så bestäm själv när, dvs inte svara direkt utan låt det gå några timmar eller en halvdag innan. Och säg inget annat än att du vill vara ifred, läka och få tillbaka din självkänsla, eftersom han har tagit den ifrån dig.
Till slut så tror jag att de gulliga sms och mail som han sänt kommer att förbytas i arga hotfulla sådana. Eller sådana med hot om att göra sig själv illa eller liknande. Allt för att försöka få tillbaka dig i sitt våld.

Så länge du styr svaren och kanske t o m total tystnad, så har du mer makt över dig själv än vad han har, och det förstår han och därmed kommer han visa sitt rätta jag igen. Den hemska person som slog dig i magen, som förgiftade din katt, som kränker dig framför andra, som inte tillåter dig att ha kul ute men får själv ha det, som säger elaka saker och som också säger att han vill vara med andra.

DEN HEMSKA MÄNNISKAN ska du INTE ha kvar i ditt liv. Och absolut inte låta ha makt över dig!

Du är en fin människa Caroline!! Du är värd att vara du, ha din självkänsla och ditt liv på ett fritt och bra sätt.

Kom ihåg det nu! Very Happy

Kramar
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

VARFÖR?? Empty caroline

Inlägg  Elphaba sön sep 05, 2010 12:15 am

det tar tid å det är svårt att bryta helt.. du vet att du alltid kan kontakta mig om du behöver nån att prata med ja svara så fort ja ser de om ja inte är hemma just då. du är stark å en bra människa å en dag kommer du klara av att inte svara honom.. du har de bättre utan honom å en dag kommer du träffa nån bättre även om de är svårt nu när du fortfarande har känslor för honom. kramar till dig

Elphaba

Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 10-08-26

Till överst på sidan Gå ner

VARFÖR?? Empty De skadar vår psykiska och fysiska hälsa!

Inlägg  Nikita mån sep 06, 2010 6:56 am

Caroline skrev:Varför skall det vara så svårt att bara bryta?Jag vet ju innerst inne att han gjort mig ont, han är ju to.m farlig!! Jag lämnar, han bönar och ber, jag ger efter lite lite och lite till, har är snäll och underbar, jag ger efter lite till, han tar lite och lite till och jag fortsätter att ge, han blir nöjd och PANG så smäller det och jag fattar ingenting. Nu är han tillbaka i mitt liv, mina tankar och mitt agerande. Jag har inte längre egna tankar, egna känslor, jag tänker och känner som han säger till mig att göra..
USCH, trött på detta..
Kramar

Caroline, dessa män skadar vår fysiska och psykiska hälsa! Det Marie Ch vill få fram i sina budskap är att dessa män kan slå/slår plötsligt, oväntat, det behöver ej vara bråk...du plötsligt får slag i huvudet och kanske han bryter dina käkben, deformerar och sedan kanske operation kan inte fixa sådant och han skapar av en snygg flicka en invalid...Förstår du mig?

Mitt ex slog sin killkompis plötsligt i huvudet som fick ett smäll i huvudet. Killkompisen gav senare tillbaks. Men vi tjejer har ej chans emot starka killar, även om vi har, vad spelar det för roll om han skadar mitt ansikte? Eller mina ben så att jag inte kan gå. Vissa skador är oåterkalleliga..du kan inte fixa de..
Bruten rygg for exempel...du kan ej fixa detta...du hamnar i rullstol...det är inte värt det...

Mitt ex slog mig oväntat, sparkade, vid knäet så att det gjorde ont. våldet är kontrollerat. Då tänkte jag: shit, han kan bryta mina knä så jag kommer inte kunna gå eller ngting..Oväntat, vi pratade, skrattade och han bara: Paff...

Tänk om jag stod bredvid dig och du vi pratade om snygga kläder. Vi pratar, ler och sedan så ger jag dig smäll i ansiktet så att du får en bula? Och du exemplvis ska gå på modelljobb för Loreal nästa dag.
Plötsligt, oväntat kommer ett smäll...Vad hade du sagt till mig då? Det är så de gör, du vet inte när det kommer, de är elaka och vill förstöra för dig, inte hjälpa dig...
Nikita
Nikita

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 10-09-03

Till överst på sidan Gå ner

VARFÖR?? Empty Sv: VARFÖR??

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet