TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

sms ett nytt liv nikita

3 posters

Gå ner

sms ett nytt liv nikita Empty sms ett nytt liv nikita

Inlägg  marie ch tor sep 02, 2010 9:04 am

En tjej som jag stöttat i fem veckor nu.Per tel sms mejl.Fick sms igår.Jag har lånat boken sund kärlek varför väljer jag alltid en fel partnerav Eva Rutz.Nu börjar jag ett nytt liv med friska relationer.TACK VARE DEJ!rÖRD BLEV JAG NÄR JAG LÄSTE DET.Men vill man bryta det så måste man jobba med sig själva,och inte låta det vara för då kommer man ingenstans.Man måste få insikt som denna tjejen har gjort att nu är det slut nu ska jag ta tag i mitt liv och jobba med mig själva.Vi lever bara en gång och ska ha en sund kärlek.Och det får vi om vi jobbar med och ser att vi har hamnat fel och inte är blind för det.

Du räddar barnet med och dens framtid som vuxen annars blir den deppig och får massa sjukdomar precis som dej.Det hör ihopa samtala är det bästa av få det ur sitt huvud och läsa sund kärlek ska vara.kram marie ch

marie ch

Antal inlägg : 37
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

sms ett nytt liv nikita Empty Marie ch

Inlägg  Caroline tor sep 02, 2010 9:25 am

Hej jag undrar om man kan ringa eller maila till dig ja komma i kontakt med dig på ngt sätt?
Kramar Caroline

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

sms ett nytt liv nikita Empty Till Marie Christine!

Inlägg  Nikita fre sep 03, 2010 8:02 am

marie ch skrev:En tjej som jag stöttat i fem veckor nu.Per tel sms mejl.Fick sms igår.Jag har lånat boken sund kärlek varför väljer jag alltid en fel partnerav Eva Rutz.Nu börjar jag ett nytt liv med friska relationer.TACK VARE DEJ!rÖRD BLEV JAG NÄR JAG LÄSTE DET.Men vill man bryta det så måste man jobba med sig själva,och inte låta det vara för då kommer man ingenstans.Man måste få insikt som denna tjejen har gjort att nu är det slut nu ska jag ta tag i mitt liv och jobba med mig själva.Vi lever bara en gång och ska ha en sund kärlek.Och det får vi om vi jobbar med och ser att vi har hamnat fel och inte är blind för det.

Du räddar barnet med och dens framtid som vuxen annars blir den deppig och får massa sjukdomar precis som dej.Det hör ihopa samtala är det bästa av få det ur sitt huvud och läsa sund kärlek ska vara.kram marie ch


Hej Marie! Jo, du hare hjälpt mig jättemycket med sista pojkvännen. Jag var på godväg men han försökte sabba det hälsosamma livet jag var påväg till. Vi har känt varandra nu länge genom FågelFenix och Tuvaforum, sedan 2002 var jag aktiv och nu har vi pratat, mailat och smsat också. Spännande!
Jag anser att du är väldigt duktig i det du gör, du hjälper så mycket! Många tjejer inser inte allvaret angående dessa män misshandlare...Många tjejer inser inte att de kan slå på en oväntat, plötsligt får du smäll i ansiktet och får ngting brutet, för ingeting...det behöver ej vara bråk, dessa män får bara kortslutning och slår-.... Mad Den här sista killen var sådan insåg jag, som han gjorde mot sina killkompisar även, men även mot mig..hemskt.. Du även skickat infå till mina tjejkompisar som är unga och förstår inte vem dessa män är, de missförstår och blandar ihop våld med att han är kanske osäker...nej..nej..våld är kontrollerat.

Jag har insett att så många män utnyttjar mina tjejkompisar i min omgivning att det är katastrof, skandal. Av alla 7 av mina tjejkompisar, de alla 6 har blivit utnyttjade/utnyttjas av sina män/pojkvänner på olika sätt, antigen ekonomiskt, sexuellt, psykisk misshandel el. fysisk. Det är hemskt. Men dessa män, de har inga känslor, de har ingen empati..ingeting...De här tjejerna är fina, varma, hjälpsamma, utbildade, har jobb...fina tjejer helt enkelt men dessa män som de träffar skapar ett skitliv för de. Samtidigt har jag 3 tjejkompisar som lever ihop med sunda män. De har sina egna liv, sina egna intressen, kan klä sig som de vill, uttrycka sina åsikter....eftersom de lever med sunda män som respekterar de som de är och accepterar de som de är...

Så, som Marie sa till mig: Finns sunda och osunda människor, d.v.s. människor som är bra för oss, kan tillföra oss någonting bra, samt de som kan tillföra oss skada, vi måste lära oss att välja de som kan tillföra oss ngt bort och ta bort de som inte kan tillföra oss ngting bra, hur ont det än gör att bryta med en person ju..
Nikita
Nikita

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 10-09-03

Till överst på sidan Gå ner

sms ett nytt liv nikita Empty Sv: sms ett nytt liv nikita

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet