TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fast i trotsåldern

2 posters

Gå ner

Fast i trotsåldern Empty Fast i trotsåldern

Inlägg  Knorpan ons sep 01, 2010 8:45 pm

Våldsverkaren uppför sig, känslomässigt sett, likt ett litet barn som fortfarande befinner sig i trotsåldern. Han/hon är klängig, påfrestande, kontrollerande, aggressiv och förstår inte innebörden av orsak och verkan. Om man bortser från hans/hennes sadistiska sida så beskrivs den här våldsverkaren oftast som mycket krävande att ha och göra med.



"Så småningom uppdagas våldsverkaren för vad han/hon är eller så hamnar individen i en krissituation, speciellt om han/hon inte får sin vilja igenom. Det sist nämnda kan leda till att våldsverkaren hotar med att skada sig själv eller t.o.m. skadar sig själv. Detta är givetvis bara ett knep för att få uppmärksamhet, "stackars lilla mig", tyck synd om mig, han/hon/alla är så elaka mot mig, "se vad du tvingade mig till att göra", osv. Den här våldsverkaren är mycket duktig på att "spela teater" och vet vilka "knappar" som han/hon skall trycka på för att få som han/hon vill. Våldsverkaren kan också , t.ex. be om "ursäkt", lova att bättra sig, söka hjälp, låtsas som att han/hon är ledsen över det inträffade o.s.v., Fall inte för skådespeleriet! "

"Våldsverkaren har mycket liten till ingen kontroll alls över sina "känslor". Det finns med andra ord ingen "spärr" vilket gör den här individen mycket farlig för oss andra. Han/hon skall hela tiden stå i centrum och skall ha sin vilja igenom till varje pris. Våldsverkaren säger och gör som han/hon vill utan att skämmas eller få några skuldkänslor (dessa känslor, på grund av skador på hjärnan, finns otroligt nog inte där). Något medlidande för de som han/hon skadar har den här individen inte heller. Något som många gånger är mycket skrämmande för omgivningen är hur oberäknelig den här våldsverkaren kan vara/är, ena minuten kan han/hon framstå som mild och vänlig för att i nästa sekund förvandlas till ett veritabelt monster.

Våldsverkaren får, likt ett barn i trotsåldern, okontrollerade vredesutbrott."

"Precis som ett barn i trotsåldern kommer den här våldsverkaren att sura, skrika, smälla igen dörrar, hota, riva, sparka, slåss m.m. om han/hon inte får sin vilja igenom. Våldsverkaren följer sina egna spelregler och inget får stå i hans/hennes väg för att uppnå sitt/sina mål. Detta drag gör också honom/henne otroligt farlig. Tag därför alla hot på allvar och gör polisen uppmärksam på din situation!"

Klippt och klistrat från:
http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/fast_i_%20trotsaldern.htm

(Står massor med intressant på denna sida!!)

Knorpan




Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

Fast i trotsåldern Empty bra text

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 10:35 pm

Mycket bra text Knorpan! Hoppas allt är bra? Jag är trött idag så tänkte läsa lite av texten du postade och sen sova.
Kramisar I love you

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

Fast i trotsåldern Empty hemsidan

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 10:42 pm

Hemsidan (länken) var MYCKET bra!! Den borde ni alla kolla in I love you

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

Fast i trotsåldern Empty Sv: Fast i trotsåldern

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet