TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata

2 posters

Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata

Inlägg  Knorpan mån aug 23, 2010 5:24 pm

Hej

Vill bara skriva att om ngn från gamla tuva forum" som är nedlagt vill prata här, så finns jag här iallafall.
Kramar Knorpan

Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Är också här..

Inlägg  Cicki mån aug 23, 2010 8:29 pm

Hejsan

Bra initiativ Knorpan!!

Jag är också här om någon vill prata.

Vill gärna berätta att jag fick hovrättsdom idag. De fastställde tingsrättens dom. Ingen sänkning av vare sig straff eller skadestånd!!! Är oerhört lättad idag. Har gått omkring som en yr höna hela dagen men känner att jag nu kan ta det lite lugnt.

Kramar
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Sv: Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata

Inlägg  Knorpan mån aug 23, 2010 9:12 pm

Men gu vad skönt Cicki. Jag minns inte domen, men skönt att den biten är över nu iallafall, och att det iallafall inte blev sänkt. Så du äntligen kan slappna av åtminstone lite iallafall.
Kan man överklaga ytterligare en gång? Jag är inte så insatt i domstolsväsendet.

Hur mår du annars då?
Har du någon som du pratar med IRL?
Jag kan tänka mig all anspänning som du måste ha byggt upp. Hinner/orkar/kan du röra något på dig?


Jag var på en lägenhetsvisning idag, drömde mig bort. Den var mörk, lite unken luft, kanske lite skabbig på sina ställen mm. Men jag brydde mig verkligen inte, känner att det skulle vara så skönt med något eget nu, helt klart en potentiell bostad till mig! Bor ju hos mina päron än...vilket har sina positiva och negativa sidor. Men de negativa sidorna kommer inte ens i närheten av den psykiska påfrestningen det innebar att leva med X.
Jag kan dock inte buda än, eftersom jag inte fått loss några pengar från gamla boendet.
Men drömma kan man väl alltid göra va? :-)

Åh jag längtar verkligen till mitt eget boende, då jag kan få göra precis vad jag vill. Det känns så oerhört lyxigt bara att tänka tanken!
Det bästa är att det inom sinom framtid ju blir verklighet.

Men men..så kommer den dystra sidan vad gäller lägenheter lite längre ned på markplan....
Säkerhetsdörrar, säkerhetskedja, krossäkra rutor, fönsterlås mm jag tom ringde och bad om prisuppgifter på skottsäkra rutor, (Tänk om X är en stalker, tänk om han får spel någon gång....)
Glasfirman jag ringde till måtte ha undrar och tyckt jag var paranoid eller så. Samma gäller mäklaren, det enda jag kollade runt noga var fönsterkarmar, dörrens tjocklek och upphängning, måttade fönstrena, frågade om larm, osv..jag kan fnissa lite åt det i efterhand iallafall..;-)
Kram Knorpan


Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty BOende

Inlägg  Cicki tis aug 24, 2010 11:07 am

Han fick drygt ett år. Och det känns skönt. Det blir ju ca 9 månader i praktiken (märkligt system tycker jag, att man blir dömd till ett år men behöver sitta bara 2/3 av straffet, alltid! Då är det ju bättre att dömas till 9 månader och sitta det.......)

Ja boendet är otroligt att gå och titta på. Egen lägenhet, eget boende, någonstans där man har rätt att låsa och vara sig själv.

Jag håller på att göra mig av med mitt boende och ska skaffa ett nytt någon annanstans, får se var det blir. Huvudsaken är att det är någonstans dit han inte hittar eller kan tänka sig att jag finns.
Jag förstår så väl dina tankar att titta på dörrarnas konstruktion, fönstrena och sånt. Jag springer omkring här varje dag, varje kväll och känner på alla dörrar, kollar fönster, rusar upp så fort jag hör någon slirande bil, eller någon annan suspekt bil som stannar till.... trots att han sitter inne!!! Hjärnan har gjort att kroppen är på helspänn och flykt fortfarande och trots att jag vet att han ju inte kan vara här.. men kanske nån han känner??

Men det är bra att kolla upp allt, om inte annat för att man själv känner sig säker oavsett hur liten risken är.

Och du, sunkig lägenhet kan man alltid fixa till, lite färg och några rullar tapet gör underverk för en lägenhet, och då är den ju verkligen din!!

Kram
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Trygg på bottenplan

Inlägg  Knorpan tis aug 24, 2010 12:50 pm

Ja det är sannerligen ett märkligt system, det där med straffen....

Ja det är verkligen obehagligt att kroppen reagerar så vid plötsliga eller annorlunda ljud.
Första veckorna kunde jag inte höra en viss typ av motorljud(V8 motor), kroppen reagerade direkt med stress...nu har det lugnat sig åtminstone.
Nu är det mer om jag hör något annorlunda, om mina föräldrar gör något oväntat stiger pulsen direkt, eller om någon pratar på gatan utanför.
Undras hur länge det ska vara såhär? Vet du? Har du fått något tips på hur du ska hantera detta?

Jag funderar på det här med lägenhet på bottenvåningen. Kommer jag känna mig trygg fastän jag har skottsäkra glas och säkerhetsdörr, samt mörkläggningsgardiner? Tänk om jag kommer vara rädd och orolig iallafall?
Anledningen till att jag tittade på botttenvåningen är att priserna stiger ju högre upp lägenheten är, och jag har ju inte så mycket att röra mig med direkt...
Det är iallafall insyn från ett annat lägenhetshus mittemot. Hade det bara varit skog hade jag aldrig vågat.
Samtidigt känner jag att f-n jag får inte bli så j-a begränsad att jag inte kan köpa det jag vill. Vägrar vara rädd nu!

Sunkigheten bryr jag mig faktiskt inte om, som du säger, en roller och en bytta färg gör susen!
Vitt ska jag ha, helst i hela lägenheten, har jag bestämt mig för
Ja ja totalt opraktiskt men men... Tänk nu får vi iallafall välja själva helt!!

Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Kroppens försvar

Inlägg  Cicki tis aug 24, 2010 9:48 pm

Ja jag vet inte hur länge man ska känna så där men jag tror inte det helt går bort förrän man vet att ingen kommer att komma efter en. Kanske då han träffar en ny, eller den dag han trillar av pinn... vem vet.

Jobbigt är det i alla fall att de på något sätt alltif påverkar en, även om man inte vill!!!
Satt idag och funderade på om man nånsin kommer träffa någon som man kan lita på. Utan att vara rädd för att samma ska hända igen, och inte behöva foga sig efter någon, utan vara bra precis som man är... här och just nu.

Idag har jag tapetserat ett rum och det gick fort som rackarns. Finns kanontapeter utan mönsterpassning och som man limmar på väggen och bara rullar på. Kanon!!!
Fast lyckades skära mig rätt illa i pekfingrets nedre böj med tapetkniven så jag har fått tapeta med 1,5 hand..... för nog har man lärt sig att göra det man ska trots smärta och att det är knöligt.. går ju inte att be om hjälp!!!! (jisses så korkad man är ändå, men "kan själv" sitter djupt rotat).
Så även en tumme mitt i handen kan klara detta

Kramar
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata Empty Sv: Finns här ifall ngn från "trasiga" Tuva Forum vill prata

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet