TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

hjälp!

5 posters

Gå ner

hjälp! Empty hjälp!

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 2:42 pm

Är så kluven nu...har just pratat med honom och han säger att han går till kriscentrum för män (vilket jag vet då jag pratade med dem igår). Han lovar att allt skall bli bra och att han skall fortsätta gå dit. är SÅ rädd att jag tar fel beslut. Tänk om han verkligen ändrar sig och jag lämnar, skiljer mig, säger upp lägenheten, och polisanmäler!!?? SNÄLLA HJÄLP MIG..vad skall jag göra? Han vill att jag tar mina saker och kommer hem.. han säger att han blir ledsen av att se mig så här och älskar mig..Hur vet jag om han verkligen ändrat eller kan ändra på sig??

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Guld och gröna skogar

Inlägg  Knorpan ons sep 01, 2010 4:20 pm

Det är nu han lovar guld och gröna skogar, som jag skrivit om. Tänk att han tom är beredd att gå till kriscentrum för män.(Exakt så sa mitt X med)
För vems skull tror du att han gör det, för sin egen eller för din? Om det var för sin egen skull så hade han ju inte behövt berätta det för dig.
Han vet precis vad som krävs av honom att göra, dvs gå till kriscentrum, mm, men det betyder inte alls att han har förstått vad han har gjort mot dig.

Caroline, läs det du själv skrev om i gamla tuvaforum sista inlägget, när ditt minne kom tillbaka, och han hotade med att döda dig. Kommer du ihåg?
Han tom tittade sig omkring efter vittnen.
Vill du verkligen gå tillbaka till en man som har sagt till dig" jag skall ta in dig här i skogen och döda dig, där kan ingen hitta dig!!"

NEJ han har inte förändrats, men han gör nu allting för att du ska tror att han har gjort det. De gör så de här männen, det kan vi alla här inne vittna om.
En människa som gjort så mycket skada, kan inte förändrats så snabbt, om han ens kan förändrats överhuvudtaget...

Det är inte han du ska fokusera på nu, hur han känner eller mår. Du ska tänka på dig nu! Hur mår du? Förmodligen skit...du får lära dig att trösta dig själv. Det är svårt, men försök. Du får ha ett mantra i huvudet typ :det är synd om mig för X försöker manipulera mig, men jag är stark jag står emot.Jag vill inte ha mer skit nu.

Han vill få det att se ut som om han räcker ut sin hand för att samla ihop dina spillror(som han har orsakat). Han kommer tejpa ihop dem som en gammal vas. När han ställt upp vasen på hyllan, så kommer han putta undan den igen, för han tål inte att se en gammal sprucken vas. Han blir än mer äcklad, arg och irriterad. Till slut går vasen sönder så mycket att den inte går att lappa ihop...

Han ska ta ansvar för sitt liv och du ska ta ansvar för ditt liv.

Såhär skrev du iförgår: "men så fort jag hade pratat med honom vad det som om han DIREKT fick kontroll över mig igen"
Det är precis det som händer nu igen. Han har fortfarande kontrollen över dig. Du ska ha kontroll över dig själv, och det får du bara om du får läka ifred.
Nollkontakt.

Caroline: Han har sagt till dig att han ska döda dig! Kan det bli mer allvarligt än så. Ja att han dödar dig förståss då...

Alla vi här inne som lämnat förstår precis vad du går igenom, och vet hur svårt det är, och vet hur lätt det är att bli manipulerad, samt vet såhär i efterhand hur våran självkänsla hade tryckts ner så till den grad att vi inte förstod hur utsatta vi varit.

Har du berättat för din pappa att han sa att han skulle döda dig?


Ring nationella kvinnofridslinjen, ring kvinnojouren, prata med din pappa.

Håll ut nu, var stark!




Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty till Knorpan

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 5:16 pm

Hej vännen. Jag skall vara helt ärlig mot dig/er. Jag har pratat med med honom och sagt att jag behöver tid att läka och tid att tänka. Detta är hur jag känner innerst inne UTAN påverkan från någon. Jag måste tänka igenom ordentligt och känna efter ordentligt. jag har haft svårt att tänka klart och det har varit så mycket åsikter från alla olika håll..jag meanr inte att jag skall gå tillbaka, menar bara att jag måste känna att beslutet jag tar måste komma från mig och mitt innersta. Sedan hoppas jag att ni inte dömmer mig hur jag än gör, utan finns här fortfarande för mig. Skriver mer sedan.
Kramar till dig Knorpan och till er andra.
Girlpower I love you

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Sv: hjälp!

Inlägg  mimmi ons sep 01, 2010 5:18 pm

Hej lita inte på vad han säger till dig det är bara ett sätt att manipulera dig.

Som Knorpan skrev han tar din energi sedan är han nöjd.

Min man gick på Mansjouren i tre år och till Mans centret sista halvåret.
Jag fick hopp då och tänkte att nu blir det bättre det blev det under ett kort tag sedan var han som vanligt igen..
Jag har kämpat i sex år men honom och gått tillbaks flera gånger för han har lovat så mycket förändring och att han älskade mig, hoppet vaknade och vem vill inte bli älskad.

Snälla försök att inte ha någon kontakt alls för om du pratar med honom öppnar du en dörr, du blir bara svag och han blir stark.
Det bästa rådet jag kan ge är att du byter mobil nr och absolut 0-kontakt.
Eftersom dom har sådan makt över oss så är det så lätt att smälta och gå tillbaks

Tänk så här att är det så här du vill ha det?
Eller ska du ge dig själv en chans till ett bättre liv

Är nog inget bra stöd just nu för jag känner mig ganska tillplattad själv.
Var stark
Kram Mimmi

mimmi

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 10-08-26

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty mimmi

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 6:47 pm

Tack för ditt stöd mimmi. Hoppas att du mår bra?! Jag finns också här för dig. Jag behöver just nu, som jag sa,lite tid för mig själv att fundera och reflektera över saker och ting..
Många kramar, ta hand om dig I love you Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Knorpan

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 10:38 pm

Hej knorpan. Hoppas inte du blidde besviken på mig...jag har Inte sagt att jag skall gå tillbaka, bara att jag behöver tid. Skall läsa och fundera lite. Ärligt talat känner jag att jag är så trött i huvudet, att jag inte orkar fundera, bara sova och vila. Är SÅ glad att ni finns!
Natti natt kram

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Tanke så där i tvivlets spår

Inlägg  Cicki tor sep 02, 2010 10:51 pm

Hej Caroline,

Var inte inne här igår för jag mådde rent ut sagt skit. Var utomlands för att söka jobb och gick på en intervju. Allt var bra i 2 dagar, sedan när jag vaknade upp dag 3 så visste jag att något var fel med mitt tänk.

Gick omkring på stan där jag var och bara hade ångest, försökte som terapeuten sa att andas, "låt ångesten komma och så känner du hur den försvinner". Men den försvann inte.
Jag hade varit i denna stad med xet för något år sen och allt som jag såg var bara hemskt. Alla gator jag gick var hemska och inget funkade i huvudet. Jag var tvungen att ta ett flyg hem, fast jag skulle stanna till fredag. Dyrt blev det och ett misslyckande för jag hade verkligen tänkt fixa detta... men icke. Inte ens antidepressiva tabletterna hjälpte mig igenom det. Och något sådant har jag aldrig ätit innan jag träffade honom. Jag har aldrig haft problem med något av det jag idag har svårt för, eller inte ens fixar.

Så har det blivit för mig. Jag gick tillbaka när han sa att han älskade bara mig. Allt skulle bli bra och jag var ju jättebra och gullig och absolut bästa kvinnan i världen. Flera gånger gick jag tillbaka, bad om ursäkt för att jag hållit mig undan, för att han blivit arg och betett sig som han gjorde för det var ju mitt fel.
Varje gång så var det kortare tid mellan slagen, kränkningarna och terrorn. Men varje gång så lovade han att bättra sig. Han hade ju gått på en kurs som skulle ge honom förståelse för varför hans humör var som det var och för att kunna hantera den, och finna respekt att visa sin kvinna. Denna kurs var han tvungen att gå i en dom mot hans tidigare ex, även där grov kvinnofridskränkning. Men inte lärde han sig något!!!

Han sa att det var vändningen i hans liv. Att han lärt sig så mycket. Men inte något han ändrat.

Jag och många med mig har hört och upplevt det du upplever nu Caroline.
Först så slår han, hotar att döda en, gapar och skriker. När man så visar att nu vill man inte mer, så ändrar han sig och blir snäll, lovar att göra allt för att inte bete sig så mer, gå till terpeut, familjerådgivning osv osv. Men han ändrar sig aldrig. Han lovar ALLT för att du ska komma tillbaka, då vet han att han har dig i sin makt. Och sedan kan han gå än längre innan du går igen.. kanske så långt att du inte kan gå därifrån själv. Han har, som de andra här påpekat, hotat att DÖDA dig!!!!!!!
DET är ett fruktansvärt hot. Jag har också fått detta på mig från mitt ex, och jag är innerligt rädd för att han verkligen kan göra allvar i hoten. Det måste man vara! Har de slått, så kan de också gå steget längre.

Lilla vän, jag önskar jag kunde sätta mig med dig och prata, så att du kan få ur dig alla tankar, tvivel, hopp och vankelmod. För man behöver det.

Men en sak tycker jag ändå, det är att du är duktigt som tagit dig dit du är. Att du ännu inte gått tillbaka. Och att du allvarligt skall tänka igenom detta. Tänk också då på allt hemskt du varit med om. Att det har en enda person gjort dig, och det är den personen han vill du ska tillbaka till!!!! Han som slår dig i magen. Han som gapar och skriker. Han som inte bryr sig om att du finns utan låter dig vänta som en hund. Han som hota att döda dig.

Tänk på dom sakerna och fråga dig själv om du inte är värd mer???? Är det rätt av honom att göra så mot dig??
Är det rätt att slå den man säger att man älskar??

Jag kan vara dig NEJ på alla dessa 3 frågorna. Och det tror jag du också kan.

Tänk på dessa saker först. Allt det fina har ju förstörts pga att han gjort detta mot dig.

Om han vill ändra sig så måste han bevisa det först. Då måste han själv gå i behandling. Han måste själv klara det. Du ska inte finnas där under den tiden. DU ska hitta digsjälv. Hitta tillbaka till vänner du haft. Ha lite roligt och njut av din frihet. OM, och jag säger OM, han ändrar sig så respekterar han att du vill ha din frihet i att kunna göra vad du vill, utan att vänta eller passa upp på honom. Då respekterar han att du vill ha tid, och då pratar jag inte om några dagar utan snarare några månader!!!!

Låt skilsmässan gå igenom! Låt polisanmälan ligga kvar.

Om han respekterar dig och älskar dig, så kommer han förstå att han måste göra MYCKET förändringar för att få dig tillbaka. Och det innebär också att ta det straff han får för att han gjort dig så illa.

Ingen får slå en annan människa, och kränka den personen utan att få ett straff. Så är det här i Sverige och det är något som alla måste förstå och respektera.

Så Caroline, jag förstår din tvekan, och också hur du tänker, men jag som andra säger, han gör så här för att få tillbaka dig dit han vill och sedan så blir det etter värre. jag kan nästan lova det....

Maila om du vill för jag finns och hjälper gärna dig med tankar och så.

Kramar
Cicki

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Han kommer inte förändra sig!

Inlägg  Nikita fre sep 03, 2010 8:11 am

Caroline skrev:Är så kluven nu...har just pratat med honom och han säger att han går till kriscentrum för män (vilket jag vet då jag pratade med dem igår). Han lovar att allt skall bli bra och att han skall fortsätta gå dit. är SÅ rädd att jag tar fel beslut. Tänk om han verkligen ändrar sig och jag lämnar, skiljer mig, säger upp lägenheten, och polisanmäler!!?? SNÄLLA HJÄLP MIG..vad skall jag göra? Han vill att jag tar mina saker och kommer hem.. han säger att han blir ledsen av att se mig så här och älskar mig..Hur vet jag om han verkligen ändrat eller kan ändra på sig??

Hej Caroline! Du kan prata med Marie, hon är verkligen professionell inom kvinnomisshandel, hon kan i princip allt om detta, samt du kan prata med mig också, jag har erfarenhet av sådana män och sådana relationer.

Tro mig, det finns sunda män där ute som inte behandlar en illa. Mina 3 tjejkompisar har sunda män och sunda liv med de utan otrohet, kontroll, våld o.s.v. Det kan du också få.
Det du måste göra är att välja bort män som inte kan tillföra dig ngting. Detta kommer du att göra när du övar upp din självkänsla och självförtroende. Det tar lång tid men det är det värt eftersom med dåliga män kan du bli skadad eller tillochmed död.

Problemet är att sådana män, misshandlare, kan inte förändra sig. De är sådana, Våldsamma. De har behandlat illa sina förre detta tjejer, de kommer behandla dig illa, de kommer behandla illa nästa tjejer.
Min sista pojkvän, han sparkade mig på knäet utan ngn som helst anledning. Vi stod och i vardagsrummet, jag, min tjejkompis och han och pratade fina saker, om sommaren och så. Min tjejkompis stod bredvid mig. Han kollade konstant på mina ben när vi pratade. Så när min tjejkompis vände sig om och gick då sparkade han mig på benet, nere vid knäet. Det gjorde ont men jag tänkte: Neeej, han kan inte vara misshandlare, inte en gång till en sådan kille. Jag blev rädd att han inte kommer skada knäet. Han sparkade utan som helst anledning, bara sådär. Sedan ansåg han att jag ska inte ha kortklänning med ben som var i strumbyxor utan han ville ha heltäckande tights som en annan tjej hade...Han gjorde och sa detta på¨samma kväll.

Hemst...Det visade sig att han gjorde så med andra tjejer..sina förre detta flickvänner, fick jag reda på, plus att han slog sina killkompisar, bara sådär...slag på en killkompis utan anledning..fr luften...

Nikita
Nikita

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 10-09-03

Till överst på sidan Gå ner

hjälp! Empty Sv: hjälp!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet