TuvaForum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mår dåligt!!!

3 posters

Gå ner

mår dåligt!!! Empty mår dåligt!!!

Inlägg  Caroline mån aug 30, 2010 10:20 pm

Hej på er. Jag behöver er just nu.. Han har ringt jättemkt och hjotar med att ta livet av sig själv mm kommer med ursäkter och det vanliga. Jag känner att jag börjar falla tillbaka i "den" känslan som jag varit under lång tid och stuckit från! som om han har fått grepp o mig igen. Är just nu i rn liten stad hos min pappa och idag när jag så att det stod i tidningen "kvinna anmälde man för misshandel" och sedan läste storyn förstod jag att det var jag dem pratade om. Det var JAG. Då började jag förstå att detta är verkligen allvar..polisen ringde också till mig och skall försöka skynda på så att jag kan träffa åklagaren redan i nästa vecka och att jag inte behöver åka hem utan göra förhöret här, därjag är just nu.

Min "man" grät och grät och jag tycker synd om honom. Jag måste ta kraft till mig för att inte prata mer med honom. Han skrev i ett sms att om jag inte svarar, kommer han hit och hämtar mig.. Han hade även gåt hem till min mormor och pratat med henne. Han vet att honär gammal och har alltid tyckt bra om honom och är lätt att manipulera.

Jag vill bara komma tillbaka till den "bra" känslan jag hade igår och dagarna innan jag pratade med honom.. hur gör jag för att inte falla tillbaka, hur gör jag för att ta bort min ångest och bryta med honom i stället för att tro att allt kommer att bli bra och tycka synd om honom.

Jag vet att jag tjatar om detta men behöver er verkligen JUST NU!!
Kramar

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Jobbigt nu

Inlägg  Knorpan mån aug 30, 2010 11:21 pm

oj oj, Jag läser hur jobbigt du har det nu. Stackars dig. Crying or Very sad
Det är nu du verkligen borde stänga av msn och telefonen.Snälla kan du inte göra det!! Han gör allt nu för att snärja dig. Han är så desperat att han hotar med att ta livet av sig. De gör så de här männen, inte unikt på något sätt. Som ngn annan skrev förut är det bara tomma ord. Alla vi härinne har samma erfarenheter och jag har aldrig någonsin läst att det verkställts.
Oavsett, hans liv är hans ansvar, och är du på riktigt oroad, eller känner att det blir dig övermäktigt, så tycker jag du ska ringa 112 och säga att det finns en man som säger att han tänker ta livet av sig. Det är inte ditt ansvar att fixa detta. Det finns andra kompetenta till att bedömma detta. Du måste ta hand om dig nu och få påbörja din läkning någongång.
Du har rätt i att han har ett grepp om dig, det kommer han att ha så länge du inte inför nollkontakt.
Han är desperat nu förstår du, han tycker så synd om sig själv, för han är medveten om att all näring han har stulit av dig genom misshandel är på väg bort, därför gråter han. Tänk såhär; det är inte farligt att sörja. Han sörjer, men han missbrukar sin sorg till manipulation för att få dig tillbaka.
Det är DIG det är synd om nu som måste genomlida allt detta.

Han berättar om sitt besök hos mormor enbart för att väcka just de skuldkänslorna som du fick. Varför tror du annars att han gjorde det. Han vet precis var dina ömma tår är.
Tillåt dig att känna alla de här jobbiga känslorna du har nu, det är ok, och helt i sin ordning med tanke på vad du varit/är utsatt för. Ha i medvetande att han är fullt medveten om vad han har gjort mot dig. Han skuldbelägger dig med flit.
Alla vi som lämnat känner så väl till alla de här karakteristiska dragen.
Håll ut nu, prata av dig med din pappa å fru. Tala om för de vad du känner, men tala samtidigt om att du vet att han försöker manipulera dig. Tror du att du kan prata om det med dem?

Av allt det jag har läst på internet så är det INGEN som fick det bättre av att gå tillbaka. Ingenstan, och jag är en sån kunskapstörstande person
som läst ALLT tror jag om detta på internet. Det slutar med antingen dårhus/ständigt tablettknaprande eller bårhus...

Var stark nu, bit ihop eller bryt ihop, men gör det inom din pappas fyra väggar nu!!
Säg åt pappa(om du kan) att hjälpa dig nu, berätta om vikten av nollkontakt och vad skuldkänslor du får(vi alla får) av detta manipulerande och krokodiltårar från X.
Säg åt han att ta din mobil, helst låsa in dig nu, ja du fattar...
Sen läser du ALLT DU HAR SKRIVIT PÅ GAMLA TUVAFORUM FÖR 9 MÅNADER SEN OCH FRAMÅT!
När du läst igenom allt ska du se att det lättat lite hos dig.
Många varma styrkekramar skänker jag dig nu!
Knorpan




Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty till knorpan

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 1:46 am

Hej. Tack för ditt svar, du anar inte hur mkt stöd det är för mig att ha dig/er här!! Jo jag kan prata med min pappa och hans fru om allt men det är ändå ni som förstår mig bäst och har ju faktiskt varit med om samma sak..

Knorpan, jag har stängt av min mobil nu (i alla fall för idag) som du sa. Vet du en sak. När jag kom hit, kändes det bra de 3 första dagarna. men så fort jag hade pratat med honom vad det som om han DIREKT fick kontroll över mig igen. Nu fick han vad han ville (att jag svarade och att jag lyssnade på hur nedbruten och ledsen han var). Och vet du vad! han har inte ringt sen dess...och på ngt konstigt sätt mår jag dåligt av att han inte ringt igen. Vill bara ta telefonen och ringa till honom. Men tänker på att jag kommer att må ännu sämre efteråt jag pratat med honom igen.
Jag fattar inte hur ett samtal med honom kan göra mig så svag och honom så stark?? Nu är han inte desperat längre och hör inte av sig som om han var hungrig och blev mätt efter att ha ätit.. Jag därimot sitter här med JÄTTE dålig mående och är på väg in i samma snurra som innan och att skuldbelägga mig själv. Jag skall genast nu gå in på gamla forumet och läsa som du sa Knorpan för att bli påmind om varför jag lämnade!!!
Känner mig lite bättre och skall försöka...
Tack vännen
KRAM

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Sv: mår dåligt!!!

Inlägg  Knorpan tis aug 31, 2010 10:51 am

Ja, precis så är det Caroline, du har ju förstått! Insiktsfullt. Han har ätit sig mätt på dig nu , men han kommer snart vara hungrig igen.
Kom ihåg Per Isdals rader. Han behöver dig, han behöver trycka ner dig/få dig att må riktigt dåligt för då kan han lura sig själv att han mår bättre.
De göder sina egon genom att ta näring/energi från oss.
Superstarkt av dig att stänga av mobilen!! Very Happy Ett stort steg på vägen! Om du känner att det är oerhört svårt med telefonen, be åtminstone din pappa att lyssna av/läsa meddelandena.
Det gör så otroligt mycket att slippa höra rösten. Om din pappa läser upp vad han skrivit, eller återberättar, så kan du ta till dig informationen från ett annat perspektiv. Du blir inte lika känslomässigt berörd som när du hör hans gråtmilda tonfall.
Man brukar fundera på om det är äkta sorg de känner eller ej. Ja det kan vara äkta det de känner. men det är inte sorg för DIN skull, utan de sörjer för sig själva, de tycker så synd om sig själva. De förstår inte alls vad de har utsatt kvinnorna för, de komemr åtminstone aldrig erkänna det. De kan erkänna små små bitar, bara för att de lärt sig att man måste det. Men de känner egentligen ingen riktig ånger tyvärr..
De gör inte empatilösa människor.
En människa som säger till sin kvinna att hon ska välja vart han ska slå, han kan helt enkelt inte ha någon empati.

Troligt kommande scenario:
Kom ihåg nu, det är inte bara mormor han kontaktar, han kommer berätta för alla i eran närhet. Han fiskar sympatiröster. Han spelar det stora offret. Du vet ju varför, eller hur? (För att slippa ta ansvar för sina handlingar)
Det enklaste är att själv hålla sig undan från "alla" andra. Låt de lyssna på hans historia. Försök att inte bry dig. Ge dig inte i kast med att försvara dig nu. Du behöver energin för att hålla honom stången nu.De som är dina riktiga vänner kommer att lyssna på dig sedan.

Det enda den här typen av män förstår är tystnad. Utan din energi/näring så kan han inte fortsätta på samma sätt iallafall (förhoppningsvis, sen finns det stalkers å extremt uthålliga män), men nu gör han allt för att få tillgång till dig igen. Han kommer försöka på alla möjliga sätt och vis. Ge han inte energi/näring att fortsätta helt enkelt.

Som någon annan skrivit så är det först då de hittar en annan tjej som man någolunda kan bli fri. Var beredd på det. De är som parasiter faktiskt, beroende av någon annan för att kunna leva. Det är inget "ge och ta" förhållande utan bara TA TA TA från såna här mäns sida. Det är därför du känner dig så svag efter att ha pratat med honom.
För att kunna ta näring från dig så måste de först bryta ner dig. Han har lyckats, det är därför du länner skuld. Det finns det olika härskartekniker för, som du säkert läst på om.

Du grejjar det här Caroline, jag tycker mig ana det! Du har bra stöd hemma. Håll ut nu bara! Läs på, och om igen!

Kramar Knorpan

PS! Att det dröjer mellan deras kontaktförsök är inte för att de har gett upp. Han samlar sig bara. Var beredd på det!

Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty hej Knorpan

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 12:55 pm

Hej igen...jo efter att han ringt och gråtit, lovat att ända på sig och även skicka sms till min pappa där han skrev: jag älskar din dotter jätte mkt och gör vad du vill för att du skall ge mig en till chans, jag kan inte leva utan henne. Sedan (bli inte arg!!!) ringde jag till honom, han hade ju inte hört av sig..då var han IS KALL och sa att han sover, sen stängde han av mobilen. Jag fattade inget!! blev helt knäckt IGEN.

Idag när jag pratade med honom sa han att: nu har du fått din chans och du tog den inte, nu vill jag inte vara med dig längre. Din familj manipulerar dig och tar beslut åt dig att skilja dig så nu skall du få det. Det är deras fel att detta hände. På något konstigt sätt sa jag: men om jag lämnar min familj o aldrig pratar med dem igen, vill du då ha mig tillbaka.
Han: jag vill inte att du skall lämna dem för min skull, du skall göra det för din egen skull och framtid. Dem kommer att fortsätta förstöra dina förhållanden om du inte säger upp kontakten med dem. Sedan sa han att han skall fundera på saken och kontakta mig..När jag frågade honom om han inte menade vad han sa átt han lovade att han skulle ändra på sig sa han: jo jag menade allt jag sa men du tog inte chansen (igår) så nu har jag ställt in på att leva singel och jag trivs med det. VA???? han kunde ju inte leva utan mig igår natt?? han skulle ju ta livet av sig om jag inte kom tillbaka...jag fattar inget?? Nu är det jga som ber att få komma tillbaka och inte för att jag vill utan för att jag inte klarar av att det är han som lämnar mig för då kommer jag att känna ännu mer skuld. Varför gjorde han på detta viset??
Kramar

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty fattar inte!

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 1:04 pm

Jag tror verkligen att jag kommer att bli GALEN snart:( varför hände detta? Hur kunde jag vara så stark o lämna och sedan börja tro på vad han sa när han grät för att sedan tycka synd om honom?? Men nu bara kastar han iväg mig som en tras docka!! när han fått mig dit han vill...det var ju jag som lämnade, hur kommer det sig då att det är jag som känner mig LÄMNAD???

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Sv: mår dåligt!!!

Inlägg  Knorpan tis aug 31, 2010 2:37 pm

Nej jag blir inte arg på dig. Jag blir bara ledsen över hur han behandlar dig.


Sådär sa mitt X med, skyllde på mina nära och kära och soc, sa att det var de som påverkade mitt beslut.
Jag sa att det var mitt eget beslut, men han ville inte tro på det. Vad de gör är att omyndigförklara oss.

Nu så spelar han det stora offret, han försöker dessutom straffa dig genom att låtsas att det är han som lämnar. MEN han kommer vara beredd att ta tillbaka dig, OM du ber om ursäkt för det DU har gjort. För han förstår fortfarande inte vad han gjort fel.

Men går du tillbaka så kommer han alltid se ner på dig för det du har gjort och straffa dig och behandla dig än mer värre än förut.
Det finns det många många inne på gamla tyvaforum, och säkert här som kan vittna om . TRÄD FRAM ni är ni snälla nu!

Han har inte gett dig några chanser alls, man visar i handling om man ändrats aldrig i ord. Det är bara ordbajseri från hans sida, i syfte att manipulera dig, vilket lyckats eftersom han påverkar dig.

Det var det jag nämnde tidigare i ett inlägg (tror jag)om hur labila de är, i ena sekunden ska de ta livet av sig i andra vill de leva singel.
Det är en form av härskarteknik. Sätta dig ur spel, få dig förvirrad, vilket du blir. Eller hur?

Ja du var sannerligen stark som lämnade och är än!
Du har tagit steget att gå för att han har misshandlat dig. Han har inte kastat iväg dig som en trasdocka(fast han försöker få dig att tro att du är utkastad nu beror på hans stolthet, och låt han tro det)
Däremot vred han ur dig som en gammal disktrasa när ni levde ihop, kramade ur dina droppar av energi. Nu fyller han på med några droppar åt gången, för att sen kunna vrida ur lite till. Tills du antingen faller ihop totalt av urmattning, eller så tar han rent fysisk trasan och slänger iväg den. (Dårhus eller Bårhus)

Du ser hur oerhört illa han påverkar dig efter samtal med honom. Du ser vad han gör med dig.
Ser du hur destruktivt det är?
Du har nya glasögon nu, men som du kanske vet (om du är glasögonbärare på riktigt) så är ju nya glasögon alltid lite dimmiga i början, det tar ett litet tag för ögat att vänja sig.
Ibland tror man tom att optikern gjort fel, och man vill lämna tillbaka de, men det visar sig att skärpan blir bättre än någonsin efter ett tag.










Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty tack

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 7:44 pm

Tack för ditt stöd knorpan, dethjälper mig en bit på vägen. Ja fy f-n va dåligt jag mår nu..måste nog dra mig ur hans spel och inte prata något mer med honom för att inte förstöra mig själv..Ja jag ser hur destruktivt det är(tror jag). Tror du att han gör detta för att jag skall få panik och komma hem? Är detta ännu en strategi för att han inte lyckades med gråt, böna och be eller med min familj??


Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty glömde

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 7:48 pm

Kan inte FATTA att jag har lämnat för att han misshandlat mig på alla sätt men nu är det jag som sitter och känner skuld och skam!!!Va dum jag är som tillät honom, va dum jagär som tyckte synd om och pratade med honom..MÅSTE lägga ner detta NU annars kommer jag gå under helt. Han vill ju t.om att jag skall överge min familj.
Kramar

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Sv: mår dåligt!!!

Inlägg  Knorpan tis aug 31, 2010 10:10 pm

Caroline, du är inte dum på något sätt. Du är känslomässigt misshandlad mm, då tänker man såhär.
Det är ett led i hur en misshandlare gör med en, för att kunna behålla den som de misshandlar. Få kvinnan att känna skuld och skam, för det gör ju det hela supersvårt med lämning, vilket du numer kännt/känner på.
Jag läser att du är en insiktsfull, empatisk, modig och smart tjej, som har starka känslor (vilket är helt mänskligt, men problematiskt när man har att göra med misshandlare).


Ja du har nog rätt i dina funderingar varför han gör som han gör. Han provar lite olika taktiker för att se vad som biter mest på dig. Hur påverkad du än blir, så försök att ALDRIG visa det för honom. För då vet han var din akilleshäl är och lägger på än mer krut.
Stoneface är koden nu.

Ja eller hur, han vill att du ska överge din familj. Vet du varför? Jo för om du går tillbaka till honom, så har han lyckats isolera dig från din familj. Då har du ingen att vända dig till när du behöver hjälp. (Jo du har ju det egentligen, för din familj står ju på din sida, men han kommer intala dig att det inte är så) Samt stor risk att du får än mer skam, och inte törs berätta än en gång hur dum han var mot dig.

Du ser han skapar kaos i ditt liv nu, för att sedan låtsats vara den som ska hjälpa dig ur kaoset. Helt klart en strategi.

Även om du inte förstår just nu, så förstår jag och alla vi andra som lämnat varför du känner skuld och skam. Kanske det är en liten tröst för dig att veta?

Återigen när skuldkänslorna sköljer över dig, läs igenom din gamla dokumentation igen, så förstår du att du inte hade något val.
Så gjorde jag iallafall, och jag fick läsa många många gånger....


Knorpan

Antal inlägg : 50
Registreringsdatum : 10-08-20

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Stackars lilla Caroline

Inlägg  Cicki tis aug 31, 2010 10:34 pm

Ja jag säger stackars lilla du!!!

Nu börjar du nog förstå hur han spelar på alla dina strängar!!

Att först fråga var han ska slå dig, sedan slå dig i magen. Sedan skälla ut dig på en väns fest då du undrar vart han tagit vägen. Sedan lämnar du och han ber dig komma tillbaka och han ska ta sitt liv.
Därefter så struntar han i att ringa dig. Sedan bönar och ber han din pappa och dig...
Och när du väl hamnat i hans fälla så skiter han i dig, dvs han skjuter dig ifrån sig för att du ska kämpa för att få komma tillbaka.

Detta är den klassiska strategin för TORTYR!
Ja faktiskt. Om du läst lite innan på Tuvaforum så har både jag och Märta bl a beskrivit hur den värsta tortyr som man kunde utsättas för under krig.

Dvs fångar som togs under krig de blev fysiskt torterade av sina fångvakter. Nästa gång vakten kom in så bjöd de på ciggaretter, talade snällt, bad dem förstå att de ville inte göra så här och allt skulle bli bra. Vid nästa tillfälle så kom de in och slog fången illa. Så vid nästa tillfälle så var de vänliga.
Detta gör att fången dels blir knäckt av slag och annat, och sedan får de ett litet hopp när vakten är snäll, sedan bryts de ner både av slag och av att deras hopp förloras, för att sedan få lite lite hopp igen.

Det är den värsta psykiska tortyr som man kan utsättas för, och det är det som han gör mot dig. Och alla dessa män gör mot sina kvinnor/offer.

När man inte svarar eller ber att få komma tillbaka, då blir de oroliga och då kommer snällhet, kärleksförklaringar, och löften om att allt ska bli bra. Om man då faller tillföga och de hör detta, ja då har de, som Knorpan sa, fått energi igen och kan hålla dig på halster.

Snälla Caroline, byt telefonnummer, ansök om besöksförbud mot honom och prata med folk du litar på. Skriv här, och om du vill så kan du få en mail som du kan maila till mig om du vill prata mer än här. Det är fritt valt.

Du har lämnat. DU är kanonduktig som håller emot. Bra av polisen att erbjuda att komma till dig, likaså av din pappa att stötta dig. Du kommer att fixa detta. DU behöver inte honom!!!

Jag anar styrka och klarsynthet hos dig som är oerhört bra!!

Kram till dig och kämpa emot. Du har INGET att vinna på att gå tillbaka, inte kommer du må bra, inte kommer du att få en snällare man, inte kommer du att få en framtid. Tyvärr.... så kämpa för dig och ditt liv nu, du har bara ett och han bryr sig inte om att han förpestat det hittills, men du kan bry dig om ditt liv genom att INTE bli förpestad mer!!!
cheers cheers cheers cheers

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty kramar

Inlägg  Caroline tis aug 31, 2010 11:25 pm

Tack för era svar..just nu är jag så utmattad att jag inte kan tänka klart men vill ändå säga godnatt och tacka er för all tid och omtanke. Ni är ett oerhört stöd för mig skall ni veta! Just nu känner jag lite mer ro mycket eftersom jag inte pratat med honom idag och mycket för att jag haft er. (lite lyssnar jag i alla fall på er Wink!! Har sett och läst allt ni skrivit till mig idag och tagit det till mig. Känner mig starkare. Skriver mer imorgon när jag sovit ut. Har nog ALDRIG varit så trött i hela mitt liv. Trött i kropp, själ och huvud.

tack cicki och knorpan och jätte många kramar till er, ni är guld värda!!!

Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Sov gott :)

Inlägg  Cicki tis aug 31, 2010 11:32 pm

Det är viktigt att sova. Kan du sova så är det bästa sättet att få energi och se lite klarare.

Så, natti till dig och hoppas du sover gott

Kram

Cicki

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 10-08-23

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty så sant!

Inlägg  Caroline ons sep 01, 2010 11:23 am

Godmorgon mina vänner. Har faktiskt sovit 7 timmar inatt Very Happy . Det behövdes verkligen.. Nu skall pappa och jag ringa till hyresgästföreningen och kolla med lite laga mm. Pappa är borgenär till min lägenhet. Vi har bestämt att vi måste säga upp min lägenhet. Vi tänkte att pappa hittar sen en lägenhet till mig som bara han står på. Då borde ju inte X ha rätt att bo där om jag "bara bor där ibland"? Känns fruktanvärt trist att säga upp min lägenhet som jag älskar och var så glad för. Men vill inte ha honom kvar där eftersom det kan dröja då han vägrar skriva på skillsmässopapper. Dessutom tror jag inte att det skulle kännas bra att bo där för mig, efter allt ONT som hänt där inne. Jag tror att det är bättre att jag skaffar ngn nytt där han inte kan vara..bara föt mig och min älskling (katt).

Ja Knorpan det tänkte jag inte på men det STÄMMER! Han har skapat ett kaos inom mig och skall nu "rädda" mig från min familj "dem är ju inte bra för dig och kommer för all framtid vilja förstöra alla dina förhållanden". Det är ju rätt logiskt när man tänker efter att han är ute efter att isolera mig ännu mer, då finns det ju inga hot kvar för honom. Som han sa "mormor är snäll". Ja tro fan det! hon vet ju inget och han har lyckats charma henne så hon är ok att ha kontakt med!

Cicki vi får ju se vad som händer nu när jag inte hört av mig till honom. Igår ringde han inte eller skicka sms, inte ett ljud. Känns obehagligt att inte veta vad han tänker. Men på samma gång känns det skönt att inte ha den oron i magen som kommer varje gång jag pratat med honom.
Kramar om er och hoppas ni får en bra dag.
Skriver senare, måste ringa lite samtal nu



Caroline

Antal inlägg : 56
Registreringsdatum : 10-08-27

Till överst på sidan Gå ner

mår dåligt!!! Empty Sv: mår dåligt!!!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet